Allmänna villkor

Senast uppdaterat: 2021-09-24

Prima Software Sweden AB (nedan kallat “Prima”) tillhandahåller den elektroniska tjänsten Prima Bokning (nedan kallat “Tjänsten”) via internet i form av ett tidsbokningssystem med tillhörande funktioner. Genom att godkänna dessa Allmänna villkor ingår kunden ett avtal med Prima för Tjänsten.

Avtalstid

Avtalet löper månadsvis och förlängs automatiskt med 1 månad (nedan kallat “period”) i taget vid utebliven uppsägning. Kunden betalar för Tjänsten en period i förhand. Uppsägning skall ske via mail till info@primabokning.se senast den 10:e dagen i månaden för undvika att erhålla faktura för nästa period.

Kostnader & gratis månad

Prima erbjuder alla kunder en gratis* månad med full tillgång till Tjänsten. Under dessa 30 dagar kommer kunden att erhålla en faktura för kommande period. Skulle den kostnadsfria perioden starta mitt i en månad kommer kunden endast att erhålla en faktura för resterande dagar till månadens slut i kommande period.

Kostnaden för systemet samt eventuella SMS faktureras digitalt via mail för en period i taget i enlighet med Primas vid var tid gällande prislista. Alla priser är exklusive moms.

* Under gratismånaden ingår 25 st gratis sms, resterande kommer faktureras kunden enligt vid var tid gällande prislista.

Betalningsvillkor & dröjsmålsränta

Det fakturerade beloppet skall finnas tillgängligt på Primas bankkonto senast den sista vardagen i varje månad. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt gällande lag och Prima äger rätt till ersättning för påminnelseavgift.

Leverans

Leverans sker genom att Prima sänder kunden ett bekräftelsemail efter registrering. Genom detta bekräftelsemail innehållandes kundens inloggningsuppgifter erhåller denna omedelbar tillgång till Tjänsten.

Återbetalning

I de fall kunden på riktiga grunder häver köpet sker en återbetalning till kund senast inom 30 dagar.

Reklamation

Kunden har rätt att reklamera Tjänsten om dess funktioner avviker från det som avtalats eller som följer av svensk lag. Prima följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Önskar kund använda sin reklamationsrätt skall denne framställa sitt missnöje till Prima via mail till info@primabokning.se.

Underhåll

Prima reserverar sig rätten att underhålla och därtill modifiera innehållet i Tjänsten. Förbättring, utveckling och uppdatering av Tjänsten sker löpande.

Överlåtelse

Tjänsten får ej överlåtas till annan person eller näringsidkare utan skriftligt medgivande från Prima.

Avstängning av tjänsten

Om kunden nyttjar Tjänsten på ett otillbörligt sätt förbehåller sig Prima rätten att med direkt verkan stänga av Tjänsten för kunden samt häva avtalet utan återbetalningsskyldighet. På samma sätt erhåller Prima rätten till avstängning om kunden inte betalar förfallen faktura.

Immateriella rättigheter

Upphovsrätt eller andra immateriella rättigheter till Tjänsten överlåts ej till den som använder Tjänsten. Kunden äger endast nyttjanderätt för Tjänsten och får således inte ändra, kopiera eller på annat sätt hantera Tjänstens programvara.

Force majeure

Parterna är befriade från ansvar gällande brott mot avtalet när orsaken är utanför parts kontroll. Det kan handla om t.ex. krig, översvämningar, elavbrott eller dylikt.

Tillämpning av lag och tvist

Avtalet ska tolkas och tillämpas i enlighet med svensk lag. Eventuell tvist ska avgöras genom allmän domstol i Stockholms tingsrätt.